• For abonnenter

Forbrugerombudsmanden giver telebranchen en opsang

Sure mobilkunder får forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen til at tage fat i telebranchen. Fri data skal forstås som fri data, lyder det.

Artiklens øverste billede
Stort set alle teleselskaber skilter i dag med mobilpakker med frit forbrug af mobildata. Men frit forbrug er ikke nødvendigvis ensbetydende med et ubegrænset dataforbrug. Foto: JP.

Affødt af klager fra utilfredse mobilkunder er forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen ude med riven efter telebranchen, når det gælder selskabernes salg af mobilpakker med fri data.

»Hvis et teleselskab markedsfører et abonnement med fri data, må der ikke være en øvre forbrugsgrænse eller andre begrænsninger forbundet

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.