• For abonnenter

Dansker landede i Tokyo og fik et kulturchok – nu står han bag Lundbecks mest succesfulde lancering nogensinde

Christoffer Dahl er hovedarkitekten bag den mest succesfulde lancering i Lundbecks historie, men vejen dertil har mildest talt ikke været uden bump på vejen.

Artiklens øverste billede
Christoffer Dahl leder Lundbeck i Japan, og han har bl.a. måttet sande, at visitkort spiller en helt central rolle. »Når man møder en ny forretningspartner, giver man altid sit visitkort med den japanske oversættelse op ad. Man skal hilse på den øverste placerede person først, og så foregår det med et let buk. Det handler også om at undgå øjenkontakt, fordi det viser respekt ift. personen,« siger han. Foto: Christian Lykking.

Intet var, som det han kendte.

Alligevel lykkedes det danske Christoffer Dahl at blive hovedarkitekten bag den mest succesfulde lancering af et lægemiddel i Lundbecks historie i et land, hvis kultur ikke kan ligge ret meget længere fra den danske.

»De første måneder havde vi svært ved noget så banalt som at handle

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.