• For abonnenter

Peter Giørtz-Carlsen har sat turbo på Arlas mærkevarer

En ændret organisation har fået Arlas vigtigste forretning op i gear og trukket mejerigiganten ud af nogle af de blodigste priskampe i blandt andet Tyskland.

Artiklens øverste billede
Peter Giørtz-Carlsen har stået i spidsen for at ændre Arlas forretning i Europa. Sortimentet er harmoniseret og nye produkter rulles hurtigere ud i flere lande. Det viser sig nu at resultere i højere vækstrater. Foto: Arla

Arlas europæiske mærkevareforretning er nu så stærk, at den trækker mejerikoncernen ud af de blodigste priskampe i blandt andet tysk detailhandel.

Her har ekstremt lave priser på blandt andet langtidsholdbar mælk – solgt i detailkædernes egne varemærker – i en årrække udløst milliardtab for mejerier som Arla.

»Nu

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.