Snakker I sammen i SF?

Rundhøjskolen fungerer som et lokomotiv i lokalområdet.

Den 3/6 skriver sundhedsrådsmand Dorthe Laustsen (SF) et læserbrev om SF's sundhedsambitioner for alle aarhusianere. Hun skriver bl.a.: »Jeg siger det ligeud: Jeg har ambitioner på jeres vegne. Jeg ønsker, at I skal leve gode, sunde og lange liv.«

Så spørger jeg ligeud: Snakker I overhovedet sammen i SF?

I har en ambition om, at Aarhus skal blive Danmarks sundeste by, samt at I »tager udgangspunkt i den nyeste forskning og viden«, og at I »bruger ressourcerne der, hvor vi rykker mest«.

Og hvad er det første skridt på vejen til disse flotte mål? I lukker en succesrig idrætsskole, der bruger egne ressourcer på motion- og sundhedsinitiativer, der er underbygget af den nyeste forskning og viden. Hvordan passer dette med målet om, at der i 2013 skal være »flere unge, voksne og ældre fysisk aktive sammenlignet med i 2010«? Jeg må indrømme, at jeg har meget svært ved at se sammenhængen.

Hvis man ønsker at indføre en forebyggende proces og en styrkelse af sundheden, så begynder man hos børnene.

Rundhøjskolen fører an

I alle projekter har man brug for personer og grupper, der fører an. Alt dette finder man på Rundhøjskolen.

Skolen fungerer som et lokomotiv i lokalområdet og for den aarhusianske idrætspolitik i folkeskolen.

Dette er også, hvad Rundhøjskolen bør blive brugt som i rådmandens sundhedsinitiativ - lokomotivet. Her kan man sætte vognene bag og lade lokomotivet trække dem frem imod målet. Andre skoler kan lade sig inspirere af Rundhøjskolen.

Men det er så ikke planen for en anden SF'er, formanden for børne- og ungeudvalget Thomas Medom. Han og de øvrige medlemmer, der har støttet skoleforliget, har valgt at afmontere lokomotivet, og derved tro, at vognene kan køre af sig selv, fordi dele fra lokomotivet er fordelt på de enkelte vogne.

Mit forslag til Dorthe Laustsen er, at hun tager Thomas Medom med til Rundhøjskolen, hvor de sammen kan se, hvordan deres politik burde hænge sammen. Som det er nu, er det svært at se sammenhængen i SF's politik.

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.