Fortæl, hvad I vil i Venstre

Venstre bør dele sine visioner med byens borgere.

Siden der blev indgået forlig om skolestrukturen for Aarhus Kommune, har Venstre og De Konservative haft travlt med at forklare, hvorfor de ikke ønskede at tage del i forliget.

Desværre er begrundelsen for Venstres vedkommende meget uklar.

På den ene side mener man i V, at forliget begrænser det frie skolevalg, de opfordrer forældrene og skolerne til at kæmpe imod lukninger og fusioner, og de har klart afvist scenario 3 i skolestrukturanalysen.

På den anden side mener man i Venstre, at økonomien ”sejler” i kommunen og er - så vidt jeg har forstået, selvom jeg bliver helt rundtosset, når jeg forsøger at finde hoved og hale i deres argumenter - enige med De Konservative i, at der ikke er sparet nok i forliget.

(Niels Christian Selchau-Mark fra K har meldt ud, at løsningen skulle være færre skoler).

Som vælger til det kommunalvalg, som Venstre tydeligvis er meget bevidst om kommer om halvandet år, sidder man tilbage med fornemmelsen af, at den reelle begrundelse for ikke at deltage i forliget er et ønske om at undgå at ”få blod på hænderne”.

Scenario 1 tilbage

Gad vide, hvilken løsning man i Venstre havde valgt, hvis de turde tage ansvar?

Scenario 3 har de som sagt afvist, og scenario 2 har stort set alle høringssvar afvist (og da Venstre kritiserer forligspartierne for ikke at have lyttet til høringssvarene, går jeg ud fra, at Venstre i hvert fald selv ville lytte hertil).

Og så er der jo kun scenario 1 tilbage.

Til scenario 1 har Venstre (Henrik Vestergaard) udtalt, at det er ”uholdbart” at lukke både Vejlby Skole og Rundhøjskolen, samtidig med at han giver udtryk for, at der burde kunne findes andre løsninger for såvel Kolt og Hasselager skoler som Grønløkkeskolen og Tranbjerg Skole.

Del nu jeres visioner med byens borgere, Venstre, og forklar, hvordan I vil spare flere penge, lukke flere skoler (hvilke?), men uden at røre ved de skoler, som pt. er i spil.

Man sidder tilbage med fornemmelsen af, at den reelle begrundelse for ikke at deltage i forliget, er et ønske om at undgå, at ”få blod på hænderne”.

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.