Gør som på Maldiverne: Sæt vandflyvere ind

Det fremgår af JP's sektion Erhverv&Økonomi 23/5, at erhvervslivet tørster efter fly. Især på ruten Aarhus/København.

Det undrer mig, at man ikke har oprettet en vandflyservice på denne rute f.eks. i lighed med Maldivian Air Taxi, der med 24 Twin Otter-vandfly sørger for, at passagerer, der ankommer til hovedlufthavnen, hurtigt ekspederes videre til de forskellige ressorts. Selskabet er danskejet og har nu eksisteret i ca. 20 år. Erfaringen med etablering og drift findes altså.

Det er kommet mig for øre, at der har været forsøg på at etablere en vandflyrute mellem Aarhus og København, men man har, så vidt jeg ved, valgt en uhensigtsmæssig flytype.

Twin Otteren er derimod særdeles pålidelig og velegnet til en sådan pendlerservice.

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.