Kritik af Vikærgården

10/5 havde Tine Nauerby et læserbrev i avisen ang. Vikærgården og ældreplejen. Jeg kan fuldt ud tilslutte mig kritikken af Vikærgården.

Min far fik i efteråret 2010 brug for en korttidsplads, indtil der kunne findes en fast plejehjemsplads til ham. Min far var på det tidspunkt 79 år og led af Lewy body demens. Desværre blev det Vikærgården, han fik en korttidsplads på. Også han fik et meget trist og sparsomt møbleret værelse. Min mor oplevede at komme på besøg om eftermiddagen, hvor min far stadig sad i sit undertøj.

Fælles spisepause

Min søster var på besøg en aften, hvor min far var meget træt og bad om at komme i seng. Hun henvendte sig til personalet, der sad i spisestuen - nogle var i gang med at spise middag, andre var færdige og sad og ”sladrede” med det spisende personale. Min søster spurgte, om en af dem ville være venlig at hjælpe med at lægge min far i seng, da han var træt. Hun fik det svar, om hun ikke kunne se, at de holdt pause og var ved at spise og derfor ikke ville forstyrres. Det vil sige, at alt personale holder pause samtidigt og ikke vil forstyrres. Gad vide, om en beboer, der havde akut brug for hjælp, ville få samme besked? Og vi havde flere af den slags oplevelser. Kontoret, hvor personalet opholdt sig det meste af tiden, lå rundt om et hjørne, døren var altid låst, og man skulle banke på for at komme i kontakt med personalet.

Glemt medicin

Vi oplevede flere gange, at de også glemte at give ham den medicin, han skulle have. Heldigvis varede det kun tre uger, før der blev en plads ledig på Hørgaarden i Risskov, hvor min far boede til sin død 20/4 i år. Dette var en helt anden oplevelse. Personalet tager arbejdet alvorligt, er meget kompetent, omsorgsfuldt og serviceminded og yder en ekstra indsats for at såvel beboere som pårørende føler sig godt tilpas og velkomne. Min far var meget glad for at bo her og omtalte altid de »søde piger« i rosende vendinger. Kontoret her ligger midt på gangen, døren er altid åben, og der er vinduer ud til gangen, så man/beboer altid kan se, hvis personalet opholder sig her, og omvendt kan personalet følge med i, hvad der sker på gangen.

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.