En positiv oplevelse på to hjul

Efter et par dage i stopfulde tog og busser besluttede jeg i morges at vende tilbage til min normale transportform, nemlig cyklen.

Det skulle vise sig at være en god idé. Her sidder jeg nu, vel ankommet på arbejde til næsten normal tid, efter 14 km på fint ryddede og flere steder også saltede cykelstier. Kun en kort strækning inderst på Nordre Strandvej, lige før den bliver til Rolighedsvej, var - sjovt nok - sluppet for sneploven.

Rigtig flot, Århus Kommune. Og til mine sædvanlige medcyklister er det en løsning, som bestemt kan anbefales - der er god plads derude lige nu.

Nu må næste udfordring da være at få lavet en plan for, hvad vi stiller op med cyklerne inden for Ringgaderne. Jeg ved godt, at der findes et kommunalt papir, som hedder noget i den retning, men det er ret spinkelt og fattigt på indhold, når det kommer til midtbyen.

I hvert fald har det endnu ikke sat sig spor i gadebilledet, hvor der nærmest hersker cykelkaos.

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.