Der er altid hjælp til de trængende

Jeg synes ikke, at du, Anders Munk, er kompetent til at bedømme, om jeg er fremmedfjendsk eller ej, og jeg kan love dig for, at du aldrig nogen sinde kan komme til at lære mig noget (JP Århus 1/12).

Jeg kender ikke dit menneskesyn, og du kender ikke mit overhovedet, men én ting er sikker, mit menneskesyn er nøjagtigt lige så ædelt og rent, som du synes, at dit er. Vi ser bare politisk forskelligt på verden, og det er da legitimt.

Men lad være med at skyde mig motiver, som jeg ikke har, i skoene.

Ingen i Danmark behøver at være fattige, men nogle har mere end andre, og det er godt, at der er hjælp at hente for dem, som i en tid er betrængte. Det er også godt, at der er nogle, der tænker på julehjælp. Hvorfor tror du i øvrigt, at det hedder julehjælp? Hvor kan jeg og andre gå hen og søge hjælp til ramadanens afslutningsfest? Det tror jeg ikke, at man kan i Danmark. Prøv at finde ud af om jeg kan i Mellemøsten og den øvrige muslimske verden.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.