”Det grædende træ” fortjener at blive placeret på Store Torv

Nu er det altså på tide, at man tager sig sammen i denne by. Det er synd, at multikunstneren Per Kramer ikke kom til at opleve, at hans geniale idé om at placere ”Det grædende træ” på Store Torv blev gennemført, mens hans levede.

Det kan kun gå for langsomt med at få ”Vanddragen” udskiftet med Kramers træ, der skulle græde hver dag kl. 16.

Vi bor i en by, hvor politikerne gerne vil promovere sig og allerede med en vis arrogance betragter det som en kendsgerning, at Århus vælges til kulturhovedstad i 2017. Men hvor er vingefanget, når det kommer til stykket?

Byen bør og skal have råd til at flytte ”Vanddragen”, f.eks. op foran ARoS Aarhus Kunstmuseum. Hvis det derefter kniber med at skaffe penge til ”Det grædende træ”, vil jeg foreslå, at borgerne hjælper med at sikre det økonomiske grundlag, f.eks. ved hjælp af private sponsorater.

Hvert lille blad skulle f.eks. koste 1.000 kr., og så kunne den enkelte bidragyder måske få indgraveret sit navn med små bogstaver. Hvis der bliver foranstaltet en afstemning blandt århusianerne, er jeg ikke i tvivl om, at et stort flertal vil gå ind for ”Det grædende træ”.

Sådan er folkestemningen her i byen, skal jeg hilse og sige til de levebrødspolitikere, der gemmer sig bag rådhusets vægge uden at have fingeren på byens puls.

Det er mit og mange andres håb, at Århus langt om længe får øjnene op for, at Per Kramers kunstværk er så unikt, at det kan blive en turistmagnet a la statuen ”Manneken Pis” - den tissende dreng i Bruxelles.

Endelig vil ”Det grædende træ” være et smukt eftermåle for en festlig århusianer, som ikke var sig selv nok.

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.