En appel til en tyveknægt

Indbrudstyv forsvandt med computeren - og eksamensopgaven.

Søndag morgen 13/6 ca. kl. 5 vågnede jeg ved, at døren ind til stuen klaprede. Jeg regnede med, at det var vinden, der fik døren til at stå og hamre, men undrede mig lidt, da jeg aldrig har oplevet det før - men så igen, det blæste en del.

Jeg bestemte mig for at vække min mand, så han kunne gå ind og lukke døren, og da han kommer ind i vores stue, hører han en raslen ude fra køkkenet. Min mand tænker, at der måske er kommet et lille dyr ind, men undrer sig samtidig over, at vores altandør står piv-åben, hvilket den ikke gjorde, da vi gik i seng.

Han når ikke at tænke videre over det, før han står ude i køkkenet og overrasker en mand, der sidder i hjørnet og roder med nogle poser med pasta. Min mand bliver selvsagt vildt forskrækket og råber til manden, at han skal komme ud af vores lejlighed.

Manden, som min mand beskriver som værende af afrikansk afstamning, rejser sig op og truer min mand med knytnæverne.. Min mand flytter sig, så gerningsmanden kan komme ud af vores lejlighed, hvilket manden straks benytter sig af - desværre tager han min bærbare computer med på vejen ud.

Flygter med computeren

Min mand råber efter tyven, der er hoppet ud over vores altan og har taget flugten, men tyven fortsætter flugten med min computer.

I mellemtiden har jeg ringet 112 og tilkaldt politiet, der kommer efter en times tid og afsikrer alle spor.

Tilbage sidder vi nu - godt forskrækkede over en meget ubehagelig start på en søndag morgen. Ingen af os er kommet til skade, heldigvis, og tyven fik trods alt kun materielle værdier med sig, herunder en computer, der er password-beskyttet, og som tyven desuden ikke fik strømkablet med til.

Eksamensopgave

Han kan ikke bruge denne computer, den kan vel dårligt sælges? For mig er den dog et vigtigt redskab i min dagligdag. På den ligger min eksamens-synopsis, som jeg skal bruge på torsdag til min afsluttende eksamen.

Jeg er grædefærdig, for jeg skal bruge den opgave, og jeg skulle gerne have brugt den allerede søndag.

Så kære tyv, vær sød at levere min computer tilbage!

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.