Selvfølgelig skal DF deltage i Aarhus Pride

Dansk Folkepartis deltagelse i Aarhus Pride har affødt en del debat.

Her i avisen kom det blandt andet til udtryk i et debatindlæg 9/6, hvor SUF-medlemmet Freja Hvid Kirchert argumenterer for, at Aarhus Pride ikke bør invitere Dansk Folkeparti til næste Aarhus Pride.

Arrangørerne bag Aarhus Pride har heldigvis meldt ud, at Dansk Folkeparti og alle andre lovlige og demokratiske politiske partier og grupper selvfølgelig også vil blive inviteret næste år.

Er det virkelig sådan, at hvis man ikke kan skrive under på at have støttet samtlige rettigheder for LGBT+, så må man ikke deltage i priden?

Herfra skal der derfor først og fremmest lyde en tak til Aarhus Pride for også at forsvare demokratiet og den demokratiske debat.

Jeg er helt sikker på, at deres tilgang er den bedste, og at det sender et godt signal, som helt sikkert også gavner LGBT+ i sidste ende.

Som arrangør af DF’s deltagelse i Aarhus Pride var det meget ubehageligt at opleve den antidemokratiske adfærd, som SUF og andre ekstreme venstrefløjsgrupperinger udviste.

Men støtten fra Aarhus Pride og de mange deltagere i priden, som også kom og sagde, at selvfølgelig skulle vi have lov til at være der, var guld værd.

Vi forsøger ikke at skjule, at der har været politiske skridt i forhold til LGBT+, som Dansk Folkeparti ikke har villet tage.

Men er det virkelig sådan, at hvis man ikke kan skrive under på at have støttet samtlige rettigheder for LGBT+, så må man ikke deltage i priden? Det lyder som en dum strategi.

Jeg er sikker på, at det bedste, man kan gøre, er som Aarhus Pride. Giv os et kæmpe knus, og inviter os indenfor.

Som i både samfundet og alle andre partier udvikler vi i DF os også.

Men at vi udvikler os, kræver, at vi bliver klogere, og det gør vi kun gennem dialog og debat. Det ville vi ikke have mulighed for, hvis SUF lykkedes med deres antidemokratiske dagsorden.

Derfor skal Aarhus Pride have stor tak for, at de værner om vores mulighed for netop at indgå i dialog og debat, som kan gøre os alle klogere.

Jeg synes også, at det er vigtigt at bemærke, at jeg som arrangør af vores deltagelse kun har mødt opbakning fra alle i partiet. Jeg har ikke fået en eneste negativ reaktion fra nogen i partiet, fordi vi deltager i Aarhus Pride.

Tværtimod har der været fuld opbakning fra alle lige fra den lokale DF-bestyrelse og lokale DF-medlemmer op til vores toppolitikere i Folketinget.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet – klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.