Ubegribeligt, at indvandringen ses som en berigelse

Jeg forstår ikke, at der stadig findes etnisk fødte danskere, der oprigtigt og vedblivende tror på, at den indvandringsbølge – særligt fra muslimske lande – Danmark og Vesten har oplevet igennem snart 40 år, er en berigelse for de herboende etniske borgere.

I JP Aarhus kan læserne nu igen 26/5 læse, at der er anholdt 70 grundet bandeuroligheder i Aarhus Vest – underforstået Gellerup og Bispehaven.

Hvordan kan en blot nogenlunde selvtænkende læser, der ikke er blevet hjernevasket af Radikale Venstre, vedblivende mene, at det er en berigelse for et kristent Danmark at blive invaderet af hundredtusinder af muslimske indvandrere, der kommer til landet for enten som troende muslimer at bekæmpe kristne og andre trosretninger eller for at blive livsvarigt forsørget?

Intet sted i denne verden kan kristne og muslimer enes, og resultatet bliver dagligt præciseret på en mere og mere grusom måde.

Intet sted i denne verden kan kristne og muslimer enes.

I 30 år er jeg og andre, der ikke lige delte meninger med frelste indvandrerlobbyister, blevet svinet til på kryds og tværs, hvis og når vi formastede os til at fremføre vores mindre lalleglade synspunkter på indvandringen.

Det kostede dyrt, kan jeg af egen erfaring berette. Men der er sket noget. De synspunkter, som jeg og andre tidligere var ugleset for, bliver i dag brugt af både blå og røde kandidater, der søger opstilling til både Folketinget, byråd og regionsråd – ak ja.

Når jeg så nu her den 26/5 i JP Aarhus igen, igen bliver orienteret om uroligheder i Gellerup og Bispehaven, tænker jeg: »Hold da kæft, hvor er vi naive, hvis vi undres.« Lige siden daværende borgmester Thorkild Simonsen (S) slog dørene op på vid gab for indvandrerne, så de kunne bosætte sig i Gellerup, har der ikke været andet end kriminalitet, vold, vrøvl, ballade og dødssyge undskyldninger for problemerne.

Og så får den med mellemrum lige en udmelding fra politiet om, at »vi har styr på det«, som f.eks. når chefpolitiinspektør Bent Preben Nielsen den 23/10 2009 udtalte, at »kriminaliteten styrtdykker i Gellerup,« og pralende tilkendegav, at det skyldtes et fortræffeligt samarbejde mellem myndighederne og byrådet.

Om han allerede dengang tænkte på ”Aarhus-modellen”, skal jeg lade være usagt, men den model er altså så latterlig, at benævnelsen fis i en hornlygte ville være for positiv.

Den 24/8 2011 stod der så i JP Aarhus: »Mere kriminalitet i Gellerup«.

Så langt tilbage som den 19/9 2004 skrev tidligere byrådsmedlem og ansat i Gellerup Jens Winther (V) – på grund af dengang flere års uroligheder i Gellerup – at mange års ”gulerodsmetode” havde båret frugt. Kriminaliteten og volden i Gellerup var faldet markant på grund af den pædagogiske indsats. Ak ja, salig enfoldighed.

Den dag i dag skal kirkegængerne i Gellerup Kirke ledsages af betalte muslimske bodyguards, der så efterfølgende holder øje med kirken og området der.

Præst ved Gellerup Kirke Annette Brounbjerg Bennedsgaard omtalte i sin kronik i Aarhus-panelet den 4/9 2011 ikke dette faktum med et ord.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet – klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.