Tirstrup Lufthavn

Nu har vi endelig en ny situation hvor økonomiske beregninger klart viser, at Lufthavnen i Tirstrup er den bedste økomiske mulighed sammen med en trafikal forbedring til lufthavnen, så på trods af utallige dyre krumspring for at undgå den logiske løsning håbes der nu på at byrådet ...

Dette skrev jeg som læserbrev i Jyllands-Posten den 20/6 under overskriften ”Kommuner bør samarbejde om Tirstrup Lufthavn”, og jeg må indrømme, at det nok har været ønsketænkning. Der eksisterer ikke nogen undersøgelse, der undersøger hvordan Tirstrup Lufthavn kunne udvikle sig med et nyt og hurtigere vejnet, selvom det var det logiske at få gjort. Det nærmeste er nok SMV-rådgiverne, der i deres uvildige rapport peger på Tirstrups muligheder.

På sociale medier og i adskillige aviser regner det med forslag til bevarelse at Tirstrup for stort set døve øre og blinde byrådsmedlemmer. Efter møde med transportministeren er Aarhus’ borgmester, Bundsgaard, sendt videre til EU måske for at få penge til en ny lufthavn, som Danmark ikke kan give ham. Han har stadig ikke ofret noget information om omkostningerne på nedlæggelse af den eksisterende lufthavn, en tanke, noget der vist også var et krav fra transportministeren. Hvem sagde udenfor pædagogisk rækkevidde?

Jeg vil dog afslutningsvis rette en stor tak til de byrådsmedlemmer og folketingsmedlemmer, der støtter op omkring hele vores område, Tirstrup Lufthavn og ikke mindst bevarelse af naturen, beskyttelse af grundvand, som den logiske løsning, og når den konservative Marc Perera Christensen kan udtale den positive sætning, at » ... Jo mere vi kan tydeliggøre, at det offentlige engagement i lufthavnen er på retræten, og at vi gør, hvad vi kan for at skabe markedsvilkår for lufthavnsdriften i Østjylland, jo stærkere vil vores sag stå i Bruxelles.« Kan jeg så tolke det som håb for en effektiv trafikal udvikling til Tirstrup lufthavn alligevel?

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.