Et smukt byrum

Er godt klar over, at nedenfor skrevne ikke henhører under borgmesterens afd., men jeg synes egentlig, det er så dårligt for Aarhus, for os alle, så læs det og videresend til rette vedkommende.

Den anden aften var jeg i Musikhuset. Stor var min forbavselse, da hele det kønne område omkring Musikhuset, Aros og Ridehuset var omdannet til en TV 2-sendeplads med scener, siddepladser, konstant kørende muzak (kører hele dagen) og sendevogne. Åbenbart for folk, som skal se fodbold på storskærm!

Dette arrangement kunne være placeret et mere heldigt sted, eks. stadion, hvor man må sige, at det hører hjemme.

Desværre er jeg næsten sikker på, at hele opstillingen bliver, for når fodbold er forbi, begynder Tour de France.

Vi andre betaler jo også skat, vi betaler og har nok betalt mere end de fleste af dem, som sidder og ser fodbold, der må vel også levnes lidt til alle os andre, nemlig nogle enkelte kønne og fredelige pletter, også midt i Aarhus. Lad I blot vores tv-kanaler om at vise sport, det gør de så rigeligt på alle kanaler.

Hvis jeg var turist og kom for at kigge på Aarhus, ville denne kønne plads, rådhuset, Aros og Musikhuset bøde for al besværet med overhovedet at komme ind i byen; det virker, som om dem, der har bestemt, hvad, hvor og hvornår de forskellige byggerier, veje m.v. skulle sættes i værk, har ladet hovedet blive gemt under puden.

Lige nu, og jeg frygter hele denne sommersæson, ligner Aarhus en rodet byggeplads med alt som ovenfor nævnt.

Man har ikke tænkt ret langt.

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.