Bünyamin Simsek – krystalkuglen fra Venstre?

Kritikken af vores borgmester er overordentlig malplaceret.

Artiklens øverste billede
Det er ærgerligt med skaderne på Dokk1, men det er ikke borgmesterens skyld. Foto: Teknologisk Institut

Bünyamin Simsek kritiserer 7/6 borgmester Jacob Bundsgaard for, at Dokk1 et år efter den officielle åbning muligvis skal renoveres for knap 13 mio. kr.

Jeg er sådan set enig med Bünyamin i, at det er ærgerligt, at man skal bruge et stort millionbeløb på at skifte de såkaldte MgO-plader på byens nye perle blot et år efter åbningen.

Derimod synes jeg, at kritikken af vores borgmester er overordentlig malplaceret og et udtryk for klar desperation fra Venstres nyvalgte borgmesterkandidat.

Er det forventeligt, at en politiker skal kunne vide lige præcis, hvilke byggematerialer som er sunde, holdbare osv.? Det mener jeg personligt ikke. Politikere skal forholde sig til ekspertvurderinger, og de har desværre vist sig at være forkerte i lige præcis denne sammenhæng.

Derudover er kritikken uendelig hul. Simsek var på daværende tidspunkt rådmand for Teknik og Miljø – altså det magistrat, som i høj grad var involveret i opførelsen af Dokk1. Hvis Simsek åbenbart mener, at det er dybt forkasteligt, at borgmesteren ikke vidste, at MgO-plader ikke var de bedste materialer at benytte, kunne han måske have givet den information videre, når han nu åbenbart selv er ekspert?

Jeg vil i al fald opfordre Simsek til, næste gang han sidder inde med vigtig information, som kan spare kommunen for millioner, at dele den med os andre.

Hvis det er sådanne uklare, apolitiske og langt under niveau angreb, Venstre og den nyslåede borgmesterkandidat, Simsek, kan bidrage med i den politiske debat, så håber jeg, at man i fremtiden vil fraholde sig at debattere.

Selvom de kaster med unødvendigt mudder på Borgen, kan man jo godt forsøge at være nuanceret og ordentlig i lokalpolitik. Det håber jeg, at Bünyamin Simsek vil forsøge at efterleve i fremtiden?

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.