Tomme ord fra Medom

Artiklens øverste billede
Rådmand for Teknik og Miljø Bünyamin Simsek (V) - Aarhus Byråd

”Tomme ord” slutter Thomas Medom (SF), rådmand for Sociale Forhold og Beskæftigelse, sit læserbrev i JP Aarhus 20/1, hvor han har travlt med at pege til både højre og venstre for at placere ansvaret for de forestående besparelser i Aarhus Kommune.

Grelt er det, at Thomas Medom i læserbrevet bekvemt undlader at nævne, at SF er en del af budgetforliget i Aarhus og dermed har ansvar for besparelserne.

Mere grelt er det, når Thomas Medom bekendtgør sin modstand mod et forslag om tidligere børnehavestart. Fair nok, at han ikke kan lide forslaget. Unfair er det dog, at Thomas Medom undlader at oplyse, at forslaget stammer fra direktøren i Børn og Unge og ikke fra mig.

I stedet placerer han – imod bedre vidende – mig som afsender af forslaget. Polemisk, men forkert.

Men helt grelt er det, at Medom på den baggrund stiller sig og sit parti op som de svageste børns fremmeste beskyttere. Han undlader behændigt at nævne, at SF i forbindelse med budgetforhandlingerne prioriterede 10 nye familieboliger om året over nedskæringer på børn med vidtgående handicap i Børn og Unge.

En lang undladelsessynd

Medom, SF og de øvrige røde partier ønskede alene at frede børn med vidtgående handicap i socialafdelingen – ikke i Børn og Unge. Hvorfor det skulle være sådan, mangler jeg stadig en god begrundelse for. Thomas Medom fortæller heller ikke, at der under den tidligere røde regering blev ca. 2.000 færre offentligt ansatte og et budget, der er 1 mia. kr. mindre i Aarhus Kommune.

Det er mig uforståeligt, at Thomas Medom ikke evner at se ud over egen afdeling, ikke magter at agere uden for sit eget budget. Det er mig dog endnu mere ubegribeligt, at han på den baggrund gør sig til de svageste børns fortaler, mens hans handlinger viser noget andet. Hans indlæg ender som en lang undladelsessynd, der for alvor sætter ”tomme ord” i det rette perspektiv.

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.