Formidabelt sundhedsvæsen

Sygehusene er kendetegnet ved et dygtigt og engageret personale.

Det er kun dem, der arbejder, der laver fejl. Og selvfølgelig laves der fejl inden for sundhedssystemet, men jeg er overbevist om, at der laves færre fejl dér end inden for de fleste andre brancher.

Sygehusene er kendetegnet ved engagerede og dygtige medarbejdere, der på trods af den dårligdom, de dagligt oplever, går til arbejdet med et humør, man sjældent møder andre steder.

Jeg har i 2008 været i kontakt med sygehusvæsenet i fire forskellige sammenhænge. Det er kontakter, jeg gerne havde været foruden, ikke mindst fordi to af dem indebar indlæggelse på intensivafdeling.

Men i alle fire tilfælde har personalet været imødekommende og kompetent.

Jeg vil beskrive en af mine oplevelser, der er kendetegnende for dem alle. I begyndelsen af juni blev jeg svimmel i 30 sekunder. Min hustru troede, at der var tale om en blodprop, hvorfor jeg gik til læge næste morgen. Hun undersøgte mig klinisk og kunne ikke finde nogen årsag.

Stor hjernesvulst

Herefter henviste hun mig til Neurologisk Afdeling på Århus Universitetshospital. Her blev jeg modtaget en time senere, undersøgt klinisk af endnu to læger, som ikke fandt noget foruroligende. Tre timer senere kom jeg i en CT-scanner, hvor det blev konstateret, jeg havde en meget stor hjernesvulst.

Samme aften fik min hustru og jeg forklaret, hvad lægerne havde fundet, og det blev besluttet at bortoperere svulsten. Det skete en uge senere.

Jeg blev opereret i syv timer og udskrevet tre døgn senere. Fuldstændigt klar til at genoptage mit daglige virke.

For nylig blev jeg MR-scannet for at vurdere resultatet af operationen, og alt tyder på, at den har været 100 pct. vellykket.

Naturligvis er jeg meget taknemmelig over for kirurgerne og narkoseoverlægen på Neurokirurgisk Afdeling, som alle gjorde et fremragende stykke arbejde. Det øvrige personale udviste under hele forløbet en stor professionalisme og medmenneskelighed, som var til stor gavn for både min familie og mig.

Andre læser

Mest læste

Del artiklen