Skolelærer smittet med eksamensbekymring

Dette skoleårs niende årgange bør få lov til at gå til prøver til sommer på samme vilkår som sidste år – altså ingen prøveafholdelse i andet end de obligatoriske fag dansk, matematik, engelsk samt fællesfaglig prøve.

Jeg er ansat folkeskolelærer i Aarhus Kommune. Jeg har min daglige gang på Frederiksbjerg Skole, som er en stor, moderne byskole, der huser ca. 1.000 elever plus personale. Jeg har til dato formået at undvige coronasmitten – og det i alle sine græske varianter. Hvad jeg ikke har formået at undgå, er at blive smittet med den relativ milde coronavariant, nemlig anisychía-varianten, på dansk ”bekymring”.

Foruden at være folkeskolelærer er jeg også far. Som forældre er man altid bekymret – sygdomme, sundhed, trivsel m.m. Men som folkeskolelærer er min bekymring selvfølgelig omhandlende mine massevis af andre ”bonusbørn”.