Uartige tilbud i supermarkederne

Superbrugsen, Lidl, Netto og andre supermarkeder har fået en usympatisk idé. Forskellige dagligvarer sælges til to forskellige priser. En billig for medlemmer og en dyrere for ikke-medlemmer. Det er jo alt andet lige fair nok. Men alt andet er ikke lige. For at blive medlem kræver det nemlig, at man er i besiddelse af en smart mobiltelefon og er i stand til at betjene den.

Har man ikke evner for eller lyst til at deltage i den digitale verden, er man udelukket. Ligeledes hvis man ikke har råd til en dyr telefon. Til gengæld bliver man så nødt til at have råd til at betale mere for varerne end de smartere kunder. Det er ikke fair. Forleden kostede et broccoli 8 kr., hvis man havde en smartphone, men 12 kr., hvis man var digitalt underfrankeret eller mindre bemidlet. Altså en merpris på 50 pct. Det er simpelthen uartigt og føles som en straf til os, som ikke er interesserede i moderne teknologi og isenkram.

Hvad bliver det næste? Billig makrel i tomat, hvis man kan fremvise medlemskab af Socialdemokratiet, men en dyrere pris, hvis man tilhører de vantro?

Andre læser

Mest læste

Del artiklen