Timedrift med nye tog i Jylland
Det er svært at få det sagt, men er banegården i Aarhus ikke et fortidslevn fra en tid, hvor vi også byggede Gudenaacentralen ved Tange.
Svært at lukke øjnene for, at jernbanelinjen skal rettes ud vest for Aarhus, og at der her skal bygges en ny banegård, ligesom København har gjort i Høje-Taastrup.
Man vil bygge en bro over Vejle Fjord for at spare otte minutter på timedriften, men mere end 3/4 mio. mulige togrejsende til byer nord for Aarhus skal ind at vende i en sækbanegård og sætte 12-15 minutter over styr.
Man må da næsten tro, at planlæggerne har haft en sæk over hovedet.
Banegården er en arkitektonisk perle fra en svunden tid, og ligesom udviklingen har lukke værket i Tange, kræver tiden også, at der bygges en ny banegård i det vestlige Aarhus, og at banelinjen rettes ud.
Det er trods alt de rejsende, som har længst hjem, der må ind at vende på Aarhus H og sætte dyrebare minutter over styr. Som regel skrider tiden her, med yderligere forsinkelser til følge.
Det kan man da ikke fortsat byde de stakkels nordjyder.