Saboterer ledelsen køreplanerne?

I BUSCHEF Frits Vittrups læserbrev 20/7 er der godt forklaret, hvorledes ledelsen har problemer med at få kørt de enkelte tjenester, bl.a. på grund af de mange sygemeldte chauffører.

En situation, som gentagne gange er blevet beklaget både fra FOA's og fra ledelsens side, en beklagelse, som jeg gerne tilslutter mig.

Men jeg mener, at det er problematisk at fremhæve en bestemt dato og herfra konkludere, at det kun er på den ene station, at problemet er.

Endelig skal det igen siges, at det er ledelsen, der har ansvaret for de vagtplaner, som har været årsagen til de mange sygemeldinger. Så måske er ledelsen i stand til at komme med et svar på, hvorledes kommende vagtplaner kommer til at se ud, således at netop antallet af sygemeldte af den årsag undgås.

Dette må være ledelsens vigtigste og fineste opgave at tilrettelægge vagterne, således at chaufførerne ikke bliver syge på grund af de arbejdsforhold, som ledelsen har retten til at bestemme. Hvilket jeg antager, at buschef Frits Vittrup er enig i.

Også på Station Nord

Ses der på de enkelte dage inden for den sidste tid, er der også aflysninger på linier, der har udgangspunkt fra Station Nord. Alene 20/7 var der 293 aflyste busafgange fordelt med 158 "syd-vogne" og 135 "nord-vogne". Men reelt er det fuldstændigt lige meget, om bussen er fra den ene station eller den anden - resultatet er, at der ikke leveres den service ved de enkelte stoppesteder, som forventes af passagererne.

Ydermere sker det dagligt, at ledelsen bevidst ikke får kørt alle afgange. For der er chauffører til rådighed. Eksempelvis var der på Station Nord 19/7 om morgen tre chauffører, der ikke skulle køre en af de aflyste tjenester - hvilket betød, at der var passagerer, som måtte kikke langt efter bussen.

Hvorfor kommer ikke alle chaufførerne ud at køre?

Endelig er oplysningerne på internettet ikke til at stole på. I flere tilfælde kører busserne alligevel, og i andre tilfælde er de aflyste busser ikke opført på listen. Reelt et tegn på manglende overblik hos sporvejsledelsen.

Det lugter langt væk af planlagt sabotage af køreplanen - en sabotage, som udføres af ledelsen og ikke af chaufførerne.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.