Restaurantchef: Det skal ikke ske igen

I stedet for hummergaffel fik Jyllands-Posten anmelder stukket en spiseske i hånden til sin surf and turf-ret på A Hereford Beefstouw. Det skal ikke ske igen, garanterer spisestedets daglige leder.

Artiklens øverste billede

Når man betaler 600 kr. for bøf og hummer, skal bøffen være den rigtige og hummeren til at spise.

Men det var ikke tilfældet, da Jyllands-Postens anmelder besøgte A Hereford Beefstouw på Kannikegade i Aarhus. Udover at få serveret en anden bøf end den bestilte, fulgte ingen parteringsredskaber med den tilhørende hummer.

"Tjeneren virkede lettere forvirret, da hun blev gjort opmærksom på det, og vendte lidt efter tilbage med en spiseske. Ja, en spiseske!" indvendte anmelderen og kvitterede med at give restauranten en ud af seks stjerner for serveringen og to for den samlede oplevelse.

Netop flyttet

Daglig leder på A Hereford Beefstouw i Aarhus, Gert Hansen, medgiver, at den omtalte service ikke har været god nok.

"Når man har en halv hummer på tallerkenen med klo på, så skal man selvfølgelig også have noget at knække den med samt en skylleskål," siger Gert Hansen og minder samtidig om, at det kun var fem dage siden, restauranten åbnede på sin nuværende adresse, da anmelderen var på besøg.

"Vi er netop flyttet og måske ikke helt oppe i de omdrejninger, som vi burde være i. Ikke at det skal være nogen undskyldning," siger Gert Hansen.

Nej tak til tilbud

Gert Hansen tager det fulde ansvar for, at tjeneren ikke var sat ordentligt ind i hummerhåndteringen og beder JP Aarhus videregive følgende besked til anmelderen:

"Vi vil gerne have lov at byde ham på en gratis middag, så vi kan bevise, at vi ved, hvordan tingene skal gøres."

Forelagt ovenstående tilbud fra restaurationschefen svarer Jyllands-Postens restaurantanmelder Tage Clausen: Jeg må sige pænt nej tak. En direkte kompensation til anmelderen kan aldrig komme på tale. Hvis restaurationschefen mener, at han skylder Jyllands-Posten noget, må han henvende sig i bladets regnskabsafdeling. I øvrigt ville tilbuddet have været mere troværdigt, hvis det var fremsat umiddelbart og inden, restaurationschefen blev klar over, at det var en anmelder, han havde med at gøre. Økonomien ville i så fald ikke være afstemt med anmelderen personligt, men med Jyllands-Postens regnskabsafdeling.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen