Hvad er succes-kriteriet?

Hvad er succeskriteriet for den offentlige trafik?

Jeg har nu benyttet HT-buslinje 29 til kørsel til og fra arbejde i ca. fem år; jeg bor ved endestationen på Ålekistevej og arbejder på Fredericiagade. Dvs. jeg sidder i bussen næsten fra den starter til den stopper.

Ved nogle omrokeringer i ruterne fra Vanløse har HT ændret linje 29, så vi nu ikke har helt så mange afgange fra Ålekistevej om morgenen. Det får være, hvad det vil, og det kan man brokke sig over; men jeg blev noget chokeret, da jeg så, at der mellem 7.33 og 9.06 ikke er én eneste bus, der går igennem fra Ålekistevej og forbi Fredericiagada. Det er der heller ikke mellem 15.00 og 18.00 om eftermiddagen, når jeg skal hjem.

Set fra et brugersynspunkt bliver det aldrig acceptabelt at skulle skifte for at udnytte hele en rutes længde.

Jeg noterer, at der er tomme pladser i busserne, hvor folk før stod mast sammen i linje 29, og jeg tænker, at enten har HT sat for mange busser ind på det korte stræk, eller der er mange, der som jeg kun kan bruge bussen, hvis den kører hele vejen.

Jeg så gerne, at HT sparer en enkelt afgang, og istedet giver mulighed for at køre helt igennem, og jeg forstår ikke, at der skal være tomme pladser på det korte stræk, mens folk står op på endestrækningerne specielt fra Kongens Nytorv og videre om morgenen.

Nogen vil nok sige, det er pivet og brok, men når man i forvejen bruger op til 50 minutter på køreturen, har man altså ikke lyst til at rende rundt på Rådhuspladsen og lede efter næste bus. Stoppestedet bør i øvrigt være nær påstigningsstedet for fortsættelsesbussen.

Hvis succes-kriteriet for HT er at få folk ekspederet ud af busserne i en fart, så lykkes det; men vi kommer ikke ind igen. HT må kunne gøre det bedre. Hvorfor har HT ikke angivet en e-mail adresse på deres hjemmeside?

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.