Nordea ny hovedsponsor for festugen

Århus Festuge kunne tidligere på året melde, at underskud er vendt til overskud. Nu kommer også sponsorerne til. Festugen har netop indgået aftaler med fire nye sponsorer.

Århus Festuge har fået sig en ny økonomisk ven til erstatning for SAS, der tidligere på året trak sig ud af alle flykoncernens sponsoraftaler.

Dermed bliver Nordea ny hovedsponsor sammen med Ceres og Århus Stiftstidende.

Friske holdninger

Et hovedsponsorat udgør en værdi af en halv million kroner, mens et almindeligt sponsorat koster 135.000 kroner i penge eller ydelser.Nordea, som har støttet Århus Festuge som sponsor gennem mere end ti år, sprang til efter en snak med den nye festugechef Martin Lumbye i februar:

»Vi havde det fint med den sponsorpakke, vi havde. Men da SAS trak sig ud, og den nye festugechef virker som en mand med friske holdninger, syntes vi, det var synd, at festugen skulle starte på en frisk med sponsorproblemer. Og da vi samtidig er så stor en koncern, at vi kan gøre en forskel, tog vi de store århusbriller på,« fortæller områdedirektør for Nordea, Heine Bach.

Positiv modtagelse

I tilgift til de virksomheder, der allerede støtter Århus Festuge som sponsorer, er også IKON Office Solutions, Grundfos og KMD netop kommet til. Faktisk er det gået rigtig godt med at tegne sponsoraftaler i år, konstaterer festugens kommunikationschef Marianne Purup:

»Vi har fået en utrolig positiv modtagelse. Det er i det hele taget kendetegnende, at erhvervslivet bakker flot op om Århus Festuge. Borgmester Louise Gade har været en stærk ambassadør i sponsorarbejdet som formand for festugen, så vi tror på, at endnu et par aftaler snart kommer i hus,« siger hun.

Festugens sponsorer tæller også: Dansk Supermarked, Danske Bank, Energi Danmark/NRGi, Gasa, Europcar Østergaard, Magasin, Realkredit Danmark, Falck, synkron.web og Aarhus Olie.

inge.larsen@jp.dk

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen