Paven har fået sit eget fanmagasin
Silvio Berlusconis virksomhed står bag det nye 68-siders magasin, der kun skal handle om paven.
Siden sin tiltrædelse har pave Frans været et friskt pust som den katolske kirkes overhoved. Og efter et år på posten har han nu fået sit eget fanmagasin.
68 sider langt er den første udgave af det ugentlige magasin, som indeholder pavens taler, billeder af paven og et glimt ind i pavens privatliv. Magasinet hedder "Il mio Papa"(Min pave), og det første magasin blev trykt i 500.000 eksemplarer.
"Det er en slags fanmagasin, men det kan selvfølgelig ikke være som et magasin, man ville lave for One Direction. Vi forsøger at være mere respektfulde," siger magasinets redaktør, Aldo Vitali til New York Times.
Berlusconi står bag
Magasinet udgives af Mondadori, som er den største publikationsvirksomhed i Italien.
Virksomheden er en del af tidligere præsident Silvio Berlusconis medieimperium, og den er mest kendt for sit sladder- og paparazzimagasin "Chi".
Redaktøren for "Il mio Papa" afviser dog, at magasinet skal blive et sladdermagasin.
Vatikanet er ikke tilfredse
I forrige uge udstedte Vatikanet en erklæring, hvor det blev præciseret, at det kun er Vatikanet, der har rettigheder til at trykke pavens taler og skrifter.
Flere andre medier gør det, men kun med forudgående aftale med Vatikanet. Sådan en aftale har "Il mio Papa" ikke lavet.
Derfor meddeler Vatikanet, at de vil skride ind, hvis magasinet begynder at trykke pavens ord.