Ringe service ved DSB

Jeg er enlig pensionist på 91 år, som efter en hofteskade og et rekreationsophold på Bornholm rejste tilbage til Tisvildeleje den 27. juli. Rejsen fra Bornholm til København med henholdsvis skib og bus forløb perfekt med venlighed og hjælpsomhed på både skib og bus.

Først da DSB kom ind i billedet, begyndte besværlighederne. S-toget mod Hillerød startede fra Østerport i stedet for Hovedbanegården. Det vidste jeg i forvejen og var da også nået til Bernadottes Allé i nærheden af Østerport Station i rimelig tid til at nå en normal afgang fra Østerport-Hillerød, men på perronen blev jeg oplyst om, at Hillerød-toget først afgik »om ca. 15 minutter«, og at toget standsede ved samtlige stationer undervejs. Da jeg forklarede, at jeg så ikke kunne nå min forbindelse til Gribskovbane-toget, fik jeg blot at vide, at det måtte jeg finde ud af, når jeg ankom til Hillerød.

En tom perron

Ved ankomsten her var stationen tom og uden togpersonale, men da DSB-kiosken - mirakuløst - var åben, henvendte jeg mig der, hvor man meget venligt viste mig hen til en såkaldt servicetelefon i en afkrog af perronen. Her var der nu ikke megen service at hente; man henviste blot til det sidst afgående tog til Tisvildeleje en time og 26 minutter senere, hvilket betød knap halvanden time i en tom ventesal eller på en øde perron, da både cafeteriet på stationen og den over for stationen liggende restaurant var lukket.

Endte med en taxa

DSB kan ikke være ukendt med, at der hyppigt foregår både overfald og hærværk på stationens område, så det var alt andet end betryggende at skulle tilbringe næsten halvanden time under disse forhold, som jeg uforskyldt var anbragt i. Alternativet var at hyre en taxa, hvad der lykkedes mig og medførte en udgift på 361 kr. Jeg finder i øvrigt ikke tonen hverken behagelig eller bare høflig, når man fra den servicetelefon, man ringer til, får at vide, at »du ser vel tv eller hører radio«. Det minder om tonen over for de ældre/gamle på visse plejehjem, som der for nylig har været så megen røre om.

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.