Indtægter på kunstoplevelser

Fabelagtigt eksempel på oplevelses-økonomi: mere kunst i byrummet.

Tiltrækning af turister, flere oplevelser for dem og københavnerne, populær profilering af og salgs-fremstød for (danske) kunstnere samt plads-leje-indtægter for Københavns Kommune - i lighed med de afgifter, som øvrige erlægger for handel gennem luge i facade, placering af cykelstativ med reklame, og udeservering etc.

Det gode kulturudvalgs-medlem Leslie Arentoft (V) må have misforstået sin opgave. Kunst i byrummet er ikke noget, som han/ kulturudvalget behøver "bruge penge på" (KØBENHAVN 24/7, s. 5). Kunst i byrummet er en indtægtskilde for kommunen. Hvilken kunstner vil ikke gerne betale for en sådan opsigtvækkende reklame og sælgende udstilling for tusindvis af mennesker på byens bedste strøg og pladser?

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.