Bedre information til DSB's kunder

DSB imødegår kritik af informations- og serviceniveauet ved at åbne en informationsdisk på Hovedbanegården.

Nu skal det være slut med at forlade sig på en utydelige skratten i højttalerne eller omskiftelige minuttal på computerskærmene, når toget er forsinket. I hvert fald hvis man tager toget fra Hovedbanegården. I går åbnede DSB en informationsdisk under "uret" på Københavns Hovedbanegård, som udelukkende skal tage sig af at informere kunderne om togafgange, forsinkelser m.v. og altså ikke sælge billetter. Dermed håber DSB at rette op på det blakkede servicery.

»Vi er blevet kritiseret gennem mange år for ikke at give god nok information, og det har vi selvfølgelig lyttet til og forsøger nu at gøre noget ved. Så det er helt klart en reaktion på en karakter, der ikke er god nok, og den vil vi gerne have lov til at forbedre. På landets største banegård, hvor der kommer 110.000 rejsende dagligt, har vi valgt en løsning, som vi ved, at de bl.a. har gode erfaringer med i Tyskland,« siger DSB's regionschef Torben Nielsen, som er ansvarlig for trafikinformationen.

Åben hver dag

Informationsdisken vil have åbent hver dag fra kl. 7 til 21, og selv om man i princippet kan få de samme oplysninger i DSB's rejsecenter, blot få meter fra hvor informationsdisken er placeret, mener Torben Nielsen, at den er et udtryk for en serviceforbedring.

»Rejsecentret ligger for langt væk fra kunderne, og vi vil gerne prøve at selektere folk, der skal købe billetter og folk, der søger oplysninger. Dermed kan billetsalget nøjes med at sælge billetter og skal ikke svare på spørgsmål som, hvor Tivoli ligger,« forklarer Torben Nielsen, som dermed indikerer, at informationsdisken i sommerperioder også får karakter af turistinformation.

85.000 rejsende

Hører man til de 80-85.000, der dagligt rejser via Nørreport, skal man dog ikke gøre sig nogen forhåbninger om at se en informationsdisk foreløbig.

»Jeg vil ikke afvise det, men nu vil vi åbne på Hovedbanegården først, og så vil vi drage nogle erfaringer fra det,« lyder det fra Torben Nielsen.

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.