Færdigt arbejde før penge
I et læserbrev her i bladets spalter kommenterer Leif Møller-Sørensen (LMS) forløbet omkring udskiftningen af hans gamle gaskomfur til fordel for et nyt, der kan bruges til Bygas2 næste år.
LMS er utilfreds med, at han fem uger efter at have indsendt dokumentation på udskiftningen ikke har modtaget hverken kvittering eller økonomisk kompensation fra Københavns Energi.
Det er selvfølgelig længe at vente på en kvittering. Derfor vil vi i fremtiden kvittere for modtagelsen af dokumenter inden for en måned. Vi kan dog bekræfte, at vi har modtaget de dokumenter, som LMS har indsendt. Desværre kan vi stadig ikke udbetale kompensation, før vi har modtaget anmeldelse fra den vvs-installatør, der har installeret LMS' nye komfur samt synet installationen.
LMS har valgt at klare udskiftningen selv og skal derfor også selv sikre, at installatøren melder arbejdet færdigt. Først når vi har modtaget anmeldelsen, kan vi syne arbejdet og, hvis det i øvrigt er i orden, udbetale kompensation. Så LMS skal kontakte sin vvs-installatør og bede ham om at sende anmeldelsen ind til Københavns Energi.