Digitale muligheder kræver kommunal strategi

It giver de nye kommuner store muligheder for at udvikle den digitale forvaltning, hvor borgerne selv kan finde svar på mange spørgsmål.

Alligevel er der brug for, at kommunerne vælger en strategi for, hvornår borgerne skal betjenes pr. telefon, ved personligt fremmøde - eller hvornår problemerne kan klares ved digital selvbetjening.

Det fastslår Dansk IT og Rambøll Management i en ny analyse, "IT i praksis 2006", der giver et bud på erfaringer og tendenser i den digitale forvaltning i både den private og offentlige sektor.

»Det vigtigste for de nye kommuner er, at borgerne fortsat får en god og effektiv service fra 1. januar 2007, selv om der sker store forandringer,« siger formanden for kommunernes arbejdsmarkeds- og erhvervsudvalg, borgmester Erik Nielsen (S) fra Rødovre.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.