Nye mobiltakster kan blive dyrt for kunderne

Stadig flere mobilselskaber er begyndt at prissætte samtaler for hvert påbegyndt minut, og det kan blive en dyr fornøjelse, hvis man har mange korte samtaler.

En mobilekspert kalder i Politiken den ny praksis for "fusk og svindel".

Blandt andre Debitel, M1 og TDC har abonnementer, hvor kunderne eksempelvis skal betale for to minutter, selv om samtalen har varet 62 sekunder.

Abonnementerne opererer ganske vist med en lavere minutpris, men alligevel er der tale om bondefangeri, mener Brian Dixen, chefredaktør for Magasinet Mobil.

/ritzau/

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.