S: Ghettobørn i skole hele dagen

Socialdemokratiet vil tvinge børn i belastede ghettoer til at være i skolen hele dagen. Udsatte børn med udenlandsk baggrund skal være mere sammen med danskere.

Det fremgår af et nyt socialdemokratisk integrationsudspil, der på flere punkter gør op med partiets hidtidige linje. Blandt andet foreslås det, at ingen skole som udgangspunkt må have mere end 25 pct. elever med anden etnisk baggrund end dansk.

Almennyttige boligselskaber skal have statsstøtte til at lade lejligheder stå tomme, indtil danskere kan flytte ind, og hver indvandrerfamilie skal have tilknyttet en dansk vennefamilie.

»Vi er vidne til, at det danske samfund bliver mere og mere opsplittet og polariseret. Derfor er det nødvendigt at sætte markant ind for at undgå, at de næste generationer kommer til at leve i et parallelsamfund uden for arbejdsmarkedet og i isolerede ghettoer,« siger Anne-Marie Meldgaard, Socialdemokratiets integrationsordfører.

I alt vil oppositionspartiet afsætte tre milliarder kroner til øget integrationsindsats. Pengene skal blandt andet bruges til at renovere gamle boliger og bygge nye. Hertil kommer gratis skolefritidsordninger (SFO) til børn med udenlandsk baggrund.

1. sektion, side 3

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.