Nominering: Kvickly - overraskelser søges

Der er tale om et supermarked, der åbnede i oktober 2003, og alt i alt et pænt supermarked, der under vort besøg bar tydelig præg af at være en ny butik.

Butikken kommunikerer via sin markedsføring forventninger om, at du her møder et varehus, der tilbyder et bredt udvalg af produkter inden for såvel fødevarer som ikke-fødevarer.

Det første, der møder én, er en ikke særlig stor og prangende indgang til butikken. Her er ingen speciel velkomsthilsen i form af skilte m.m.

Når man først er kommet ind i butikken, oplever man en pæn butik.

Der er rent og rydeligt i gangene, men der er ingen overraskelser.

I fødevareafdelingen er der tre ting, der falder i øjnene. For det første skuffer det, at man ikke har det store åbne bageri. Vi ved godt forklaringen herpå er, at brødet sælges fra arealet uden for butikken, men duften af friskbagt brød savnes.

Vinafdelingen er stor, men her savnes den atmosfære, som foretrækkes af mange, netop når det gælder vin.

Der er en meget stor og pæn afdeling med produkter inden for kategorien skønhedspleje, der vil gøre denne afdeling til målet for en del kunder.

Frugt og grøntafdelingen er ordinær og mangler måske det pift, der gør, at man får lyst til at sige WOW.

Generelt i kolonialafdelingen finder vi for mange huller af udsolgte produkter, hvilket naturligvis ikke skal ligge det overordnede indtryk til last, men blot en iagttagelse, der kan irritere enhver kunde, der søger netop lige det specifikke produkt.

Slagterafdelingen er pæn og overskuelig. Vi finder også afdelingen 'What is cooking' med de specielle produkter målrettet de forbrugere, der gerne vil have noget let og hurtigt til middagen. Ideen er god, men afdelingen kunne godt tåle lidt mere opmærksomhed.

Vi finder, at butikkens varegruppeskilte fungerer som en god guide, men visse steder i butikken er det som om, de samme varegruppeskilte drukner i tilbudsskilte.

Som andre varehuse har man naturligvis et stort udvalg af ikke-fødevarer. Afdelingen for disse produkter kan godt opleves en smule sammenpresset, hvilket betyder, at ikke alle produkter kommer til sine fulde ret.

Det er en ny butik placeret i midtbyens nye store butikscenter og på dette grundlag er butikken spændende at observere. Men vi finder, at butikken har uudnyttede muligheder, når det gælder om at give de besøgende WOW-oplevelser.

Samlet set er det et nyt supermarked, der overrasker kunderne for lidt.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.