• For abonnenter

Motorfodring

For at motoren kan virke, må den have en blanding af benzin og luft ind i cylindrene. Tidligere skete der en forstøvning af benzinen og en blanding med luft inde i karburatoren.

I dag har næsten alle biler indsprøjtningssystemer, hvor benzinen sprøjtes ind i indsugningen med en dyse i indsugningsmanifolden - singlepoint - eller i en dyse i hver cylinders indsugningsrør - multipoint.

Det sidstnævnte giver en mere præcis blanding , større effekt og en renere forbrænding.

Næste trin i udviklingen er ved at vinde indpas: Direkte

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.