• For abonnenter

Letfodet kæmpe

Anden generation af BMW X5 er vokset markant, men ny undervognsteknologi får den til at føles mindre og gør den til verdens vel nok bedst kørende store firehjulstrækker på asfalt.

At en stor firehjulstrækker kan være let til bens og næsten sporty, er sjældent det første, der falder én ind ved synet af sådan en kolos.

Men det blev der ændret på, da BMW i 1999 sendte den luksuriøse X5 på gaden. Og budskabet er det samme, når anden X5-generation nu er på gaden: Det kan sagtens være sjovt at køre bil, selv om køretøjet er højbenet og vejer pænt over to ton. Til gengæld er den ikke meget bevendt i decideret terræn.

Umiddelbart virker det ikke ret sporty, at X5 er blevet 18,7 c

Læs alle artikler i
én måned for 1 kr.
Gennemsnittet læser 69 artikler pr. måned –
sværvægterne læser 150 artikler pr. måned.
Kom godt i gang
Del artiklen