Dette er en kronik skrevet af en ekstern kronikør. Jyllands-Posten skelner skarpt mellem journalistik og meningsstof. Vil du skrive en kronik? Læs hvordan her.
  • For abonnenter

Hvis skyld er det mon, at der mangler de dersens varme hænder?

Der ville ikke være så stor efterspørgsel på sygeplejersker, hvis man ikke havde sparet. Men følgerne af årtiers besparelser har fået sygeplejersker til at flygte fra det offentlige. Og det starter en ond cirkel.

Artiklens øverste billede
Jeg hoppede ud​ af den offentlige ansættelse for nogle måneder siden og arbejder nu som freelancevikar. Jeg får nu knapt 70 kr. mere i timen i grundløn, jeg har større indflydelse på min arbejdsplan, og jeg oplever en større arbejdsglæde, skriver Brynhild Neshamar. Tegning: Rasmus Sand Høyer

”Flere varme hænder, højere løn til sundhedspersonalet, skattelettelser til topskatten ...”

Var jeg faldet af stolen, hver gang jeg hørte det nyeste valgflæsk fra statsministerkandidaterne, havde jeg for længst været skrevet op til en hofteoperation. Dels i chok over, at de samme mennesker, der ignorerede sygeplejestrejken

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.