Dette er en kronik skrevet af en ekstern kronikør. Jyllands-Posten skelner skarpt mellem journalistik og meningsstof. Vil du skrive en kronik? Læs hvordan her.
  • For abonnenter

Mennesker gør sjældent det, der står i handleplaner – heldigvis

Vi har efterhånden set tilstrækkeligt mange af de negative sider af New Public Management til at vide, at det ikke er lykken. Senest med plejehjemssagen fra Aarhus. Måske kunne vi sammen forsøge at finde en anden – friere og sjovere – vej til glæde for alle involverede?

Artiklens øverste billede
Måske er det på tide at sende New Public Management-tankegangen på plejehjem – eller rettere: Der er den allerede. Og det er skidt. Arkivtegning: Rasmus Sand Høyer.

Jeg er ansat som ergoterapeut i en plejehjemsenhed i Aarhus Kommune. Ikke én af dem, som har været omtalt i medierne de seneste uger, men ikke desto mindre gør jeg mig mange tanker om min egen praksis i disse dage.

For det er nogle forfærdelige historier, vi hører, og billederne kan få granvoksne mænd til at græde. Den slags sager burde ikke kunne forekomme i rige, trygge Danmark, og alligevel lader det til, at fænomenet bare vokser og vokser i omfang, og jeg bliver så

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen