Dette er en kronik skrevet af en ekstern kronikør. Jyllands-Posten skelner skarpt mellem journalistik og meningsstof. Vil du skrive en kronik? Læs hvordan her.
  • For abonnenter

Fællesskabet har coronakvalme

De fleste er kørt trætte af coronaregler og længes efter at leve livet som før. Hvilket folk er begyndt at gøre. Det kan potentielt sende os ud i en bølge, der er værre end den første. Fællesskabet har bevist sit værd de seneste måneder – men kan det holde? Og hvad skal regeringen gøre, for at det kan?

Artiklens øverste billede
Man behøver ikke at være adfærdsforsker for at iagttage, at folk i dag bryder den ene coronaregel efter den anden og det gør, at vi potentielt har direkte kurs mod en anden bølge. Men måske bliver en sådan bølge slet ikke så slem, fordi vi har lært at bekæmpe krisen, mener Emilia van Hauen. Arkivtegning: Rasmus Sand Høyer.

Jeg lider intensivt af coronakvalme.

Ordet selv giver mig dobbeltkvalme, fordi det indgår i puljen af tusind nyopfundne ord, der alle har corona tilfælles, og som bare er endnu et symptom på den aktuelle globale krisesituation, der sidste sommer kun fandtes som skræmmende sci-fi historier. For alle andre end Bill Gates og virusforskere.

Vil regeringen have vores opbakning, må de aflægge egenrådigheden, inddrage de andre partier og parter i strategien og indføre mening og sund fornuft i det, de beder os om at gøre.

Jeg lider af coronakvalme, fordi jeg simpelthen ikke orker at høre mere om sygdommen. Hvor mange der er døde, smittede og i

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen