Dette er en kommentar: Jyllands-Posten har et fast korps af personer, der kommenterer vores samfund. Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.
  • For abonnenter

Rapport fra en sengekant: Venligst intet kompromis med Putins Rusland

Det er muligt, at krigen ad åre ender med et kompromis, men vi må tvinge Rusland til at tilbyde det.

Artiklens øverste billede
Frankrigs præsident Emmanuel Macron har tidligere blameret sig ved at mene, at Vladimir Putin ikke må tabe ansigt. Hvorfor dog ikke? Ukraine fortjener fortsat al vor støtte, skriver Per Nyholm. .Foto: Martin Ludovic, AFP.

Anbragt i Mykolaiv, på den ukrainske Sortehavskyst, under en vedvarende, men ikke specielt heftig regn af russiske missiler, prøver jeg på at give begreber som krig og retfærdig eller nødvendig krig en tanke. Egentlig burde jeg overnatte i et beskyttelsesrum. Hvor et sådant måtte befinde sig, ved jeg ikke. I øvrigt fastholder jeg i Ukraine min vane fra Mellemøsten og Balkan: Jeg skal ikke begraves levende under en sønderskudt bygning.

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.