Dette er en kommentar: Jyllands-Posten har et fast korps af personer, der kommenterer vores samfund. Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.
  • For abonnenter

Det er ikke bare en enkelt lort, men en hel kloak, der er endt i Folketinget

Claus Hjort Frederiksen og folkestyret gennemgår en stor krise, der vil sætte spor i grundlaget for vores retssamfund.

Artiklens øverste billede
Rigsadvokat Jan Reckendorff, der har sendt anmodningen om at få Claus Hjorts immunitet ophævet, udtalte ved sin tiltrædelse i 2018, at han så det som sin opgave at »gennemføre regeringens ønsker«. Det må siges at være en højst uheldig udtalelse i et land, der bryster sig af at værne om magtens tredeling, skriver Mette Bock. Foto: Jens Dresling.

Forleden spurgte min søn mig, hvad jeg som medlem af Folketinget ville have stemt om ophævelsen af Claus Hjort Frederiksens immunitet i sagen om muligt læk af statshemmeligheder.

Normalt har jeg ikke vanskeligheder med at have en holdning, men her mærkede jeg straks en usikkerhed, som jeg virkelig håber, at alle i Folketinget har tumlet med i den seneste tid.

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.