Frit jihadistisk Palæstina
Jeg mener at det var i 2008. Jeg mødte op til et møde og sagde at nu skulle venstrefløjen tage et opgør, og stoppe samarbejdet med islamisterne. Det ville man ikke, og Khalid Alsubeihi der lagde lokaler til, gik i vrede, mens han råbte: "Jeg samarbejder med Satan hvis det skal være".
Jeg havde ellers i mange år arbejdet for fred og imod krig på venstrefløjen, og også med Palæstina solidaritetsarbejdet, som det hedder. Jeg mødte dog ikke mange der reelt også arbejdede for freden, de var der for det meste kun for at skælde ud på USA og Israel, og i den kamp samarbejdede man med hvem som helst.
Venstrefløjen med islamister, islamisterne med jihadister, og på den måde bestod fredsbevægelsen i Danmark pludseligt også af Hizb Ut Tahrir. Det var grimt og er fortsat meget grimt.
Jeg tabte kampen imod islamismen på venstrefløjen og i fredsbevægelsen, og meldte mig derfor ud.
Israel har et ansvar
Israel skal selvfølgeligt gøre alt for at arbejde for fred, og skal selvfølgeligt ikke bruge unødvendig vold. Det at en palæstinensisk teenager er blevet dræbt af tre yderligtgående terrorister på israelsk side, der nu er blevet anholdt, er også forkasteligt og skal på det stærkeste fordømmes.
På samme måde som, de to israelske soldater som tæsker løs på en palæstinensisk dreng i en video, der nu er gået viral, skal fordømmes og straffes.
Men palæstinensere, har uanset at de ikke er en besættelsesmagt i konflikten, også et ansvar som de langt fra lever op til, det vender jeg tilbage til.
Khomeinis dag fejret af dansk fredsbevægelse
I dag kan jeg med al tydelighed se at den såkaldte fredsbævegelse ikke savner sådan en som mig, mens de nu lystigt indgår i tætte og endda formelle samarbejder, med fx præstestyrets aktiviteter i Danmark. Her er fx et initiativ der fejrer Khomeinis internationale Qudsdag, i Danmark.
En dag som den tidligere iranske islamist og despot, Khomeini, erklærede for Qudsdagen, således at alle verdens muslimer på den sidste fredag i ramadanmåneden kunne markere dagen, i håb om at dagen ville spille en afgørende rolle for palæstinensernes skæbne.
Foreløbigt støtter Solidaritetshuset, Dansk Palæstinensisk Venskabsforening og en danskpalæstinensisk ungdomsforening Palung, op om Khomeinis Qudsdag i Danmark.
I denne video præsenterer præstestyrets utrættelige aktivist Saif Shah Qudsdagen, for en dansk offentlighed.
Men kan nogen af de involverede parter der støtter op om dagen, forklare mig hvorfor, og hvordan de vil bruge en død skægget islamist, en despot, en forbryder, og ikke mindst en fascist til at skabe fred i Mellemøsten? Har man virkelig ikke bedre forbilleder i kampen for et Frit Palæstina?
Fatih El-Abed trøster sig med Hamas´raketter
Fatih El-Abed der er talsmand for Dansk Palæstinensisk Venskabsforening skrev en status, som jeg ikke kunne lade være med at kommentere på, særligt fordi mange af mine gamle røde kammerater likede og kommenterede på tråden.
Fatih skriver:
"Kære venner…Israel er gået fuldstændig amok mod Gaza her til aften. Og det bliver en lang nat. Men…samtlige palæstinensiske organisationer har svaret med raketter mod det meste af Israel.
Selv de israelske bosættelser på den besatte Vestbred er blevet ramt. 3 raketter er landet på den bosættelse ”Beit Shmeish” som de 3 bosættere der begik det bestialske og brutale mord mod den palæstinensiske dreng Muhamad Abu Kdier i sidste uge.
Netanyahu har virkelig klokket i det…og nu er det en åben konflikt mellem israelerne og palæstinenserne. Det var måske hvad han og sin rabiate regering ønskede!
Må freden snart indtræffe – for begge folks skyld! Må palæstinenserne snart blive fri for Israels besættelse, undertrykkelse og overgreb"
Fatih El-Abed hænger ud med de forkerte, hvis han tror at freden bare er noget der indtræffer. Fred er noget man skaber og som man skal kæmpe for. Det er ikke noget man beder til en eller anden gud om.
Fred er ikke noget man kan forhandle med terrorister om. Hamas er terrorister.
Denne konflikt bliver kun eskaleret ved brugen af våben, den vil aldrig slutte ved hverken palæstinensernes, eller israelernes brug af våben.
Det sidste er en meget vigtig pointe for begge parter i konflikten, men ikke mindst også en særlig vigtig pointe for venstrefløjen i Europa, som skal lære at distancere sig fra fascistiske og voldsforherligende bevægelser som Hamas og lignende størrelser.
Det er selvfølgeligt kun hvis man er interesseret i, at vinde offentlighedens solidaritet, med deres krav om et frit Palæstina.
Alt hvad Fatih skriver i ovenstående status, er for mig at se en opbakning til at palæstinenserne også har bombet. Jubiiii...?
Kære Fatih, der er desværre intet at glæde sig over. Der er ikke noget "men...".
Noget havde du dog ret i, og det var, at det blev en lang og forfærdelig nat, og den bliver desværre nok efterfulgt af en endnu værre reaktion fra Israel.