Influenceres uvidenhed tilgives lettere end deres dobbeltmoral
Folk har stået i kø for at ytre deres holdning til, hvad der er blevet beskrevet som udtryk for både hykleri og dobbeltmoral. Men med sin nye bog er influenceren Cecilie Haugaard måske nået i mål med sin sag – bare på en lidt anden måde, end hun selv havde forestillet sig.
Dette er en kommentar: Jyllands-Posten har et fast korps af personer, der kommenterer vores samfund. Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.
Det er lidt paradoksalt.
Jeg er lige blevet færdig med influencer Cecilie Haugaards nye og meget omtalte ”Instagrim”, og nu sidder jeg og grubler lidt over, hvad jeg skal mene om det hele.
Egentlig har jeg en klar fornemmelse af at have læst en selvhjælpsbog. Siderne er stopfyldte med gode råd til, hvordan man begår sig i en verden, hvor folk som forfatteren selv lever af at tjene penge på at sælge en lind strøm af paradisiske utopier til deres følgere.
Men desværre er der nok en risiko for, at de mennesker, bogen skal hjælpe, ikke har tid til at læse den.
Ikke fordi den er særlig lang. Men målgruppen har formentlig travlt med at scrolle ned gennem Haugaards egen instagramprofil og lægge øjne til hendes liv med sildebensparket, popstjernemand og solnedgange på stranden med en strategisk placeret sponsor-Pepsi i sandet.