Dette er en kommentar: Jyllands-Posten har et fast korps af personer, der kommenterer vores samfund. Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.
For abonnenter
En del af de bogligt begavede er altså ikke særlig praktiske. Hvad stiller vi så op med dem?
Hvad mener ministeren, selv murer af fag, egentlig om, at skolen fortsat skal være delt op i en boglig og praktisk del? Glem alt om sidemandsoplæring, og brug de samme ressourcer på håndværkere som på akademikere.
Forhåbentlig kan undervisningsminister Mattias Tesfaye bruge sin faglige baggrund til at forhindre yderligere katastrofer, som regeringen er ved at rode de unge mennesker ud i, skriver Henrik Sass Larsen. Arkivfoto: Gregers Tycho
Henrik Sass Larsen
Tidl. MF og minister, adm. direktør, DVCA
Min farfar var skolelærer. Hr. overlærer Nielsen frabad sig såvel fornavns nævnelse endsige at være dus med eleverne. Og han mente ikke, at man kunne erhverve sig nogle brugbare kundskaber uden at kunne sin grammatik, historie og klassisk litteratur og mente indiskutabelt, at vejen til succes bestod i rigelige øvelser og lektier.
Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.
Du kan ikke logge ud
Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.