Dette er en kommentar: Jyllands-Posten har et fast korps af personer, der kommenterer vores samfund. Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.
  • For abonnenter

Jeg forstår harmen over Holger Rune, men giv ham nu fred til at lære

Analyse: Tennisteenageren får meget hug for sine udbrud under French Open, men personligt elsker jeg at se ham være 100 pct. til stede – for mig ligger behovet for modenhed et andet sted.

Artiklens øverste billede
Holger Rune spiller langtfra kun tennis med ketsjeren. Især efter French Open-kvartfinalen fik han hug for sin opførsel. Både af eksperter og af sin overmand, Casper Ruud, der efterlyste mere respekt fra den fire år yngre dansker. Foto: Christophe Archambault/AFP

Den sidste mandag i maj fejrer amerikanerne altid Memorial Day til ære for dem, der har ofret livet i tjeneste for landets væbnede styrker.

Siden begyndelsen af 1980’erne har helligdagen fået tilføjet en ekstra tradition, da filmselskaberne har set en fidus i at lancere potentielle blockbusters i forbindelse med den forlængede weekend.

Den seneste udgave bød på et pletskud, da ”Top Gun: Maverick” ramte et samlet billetsalg på godt 1 mia. kr. og blev den bedst indtjenende i Memorial Day-perioden nogensinde.

På den måde fik filmen, der kort fortalt handler om en flok jagerpiloter, drejet lidt af fokus væk fra Tom Cruise. Den primære hovedperson var også med i den oprindelige film ”Top Gun” fra 1986 og har fået meget røg for stort set ikke at have ændret udseende små fire årtier senere.

Jeg har ikke set filmen, men blæsten omkring veteranskuespilleren fik mig af to årsager til at tænke på Holger Rune og hans aftryk i French Open, selv om hans indtjening på 2,6 mio. kr. i årets anden grand slam godt nok er ganske beskeden i en direkte sammenligning med filmens billetindtægter.

Det ærgrer mig af samme grund, at han efterfølgende igen talte sort og indledningsvis forsøgte sig med en bortforklaring, som ikke gav nogen som helst mening og blot bidrog til forvirringen og fordømmelsen.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.