Lederskribent hos Svenska Dagbladet – etableret avis i Sverige – skriver åbent om hjemsendelser af ikkevestlige
Det er nye tider i Sverige.
Må jeg i al beskedenhed pege på, at jeg var en af de første af de faste deltagere i den offentlige debat, der for en tre-fire år siden åbent begyndte at skrive, at det ikke er tilstrækkeligt at standse den ikkevestlige indvandring, men at det også er bydende nødvendigt at iværksætte en tværpolitisk plan for omfattende hjemsendelser på Grundlovens og retsstatens grund?
Her må jeg komme med en indrømmelse: Indtil ca. 2010 troede jeg naivt, at VKO-flertallet efter valget i 2001 havde fået en urovækkende udvikling under kontrol. Derpå gik det op for mig, at det alene var stigningstakten i den ikkevestlige indvandring, der var blevet nedbragt. Antal ikkevestlige i Danmark fortsatte med at stige, også alle ”stramninger” efter 2001 til trods.
Dernæst indså jeg, at det logiske svar på denne eksistentielle udfordring dels måtte være en standsning af al yderligere ikkevestlig indvandring, men også en plan for hjemsendelser af den store del af denne gruppe, som hverken har evne eller vilje til at tilpasse sig dansk kultur og dansk levevis.
Der gik dog omtrent fem år, før jeg turde skrive dette offentligt. Og hvorfor nu det? Selvfølgelig fordi jeg var bekymret for at blive set som ekstremist, hvad jeg ikke er, aldrig har været og ikke påtænker at blive. Det ændrer bare ikke ved, at debatklimaet indtil vel ca. 2015 var af en sådan karakter, at man bare ikke måtte slå til lyd for hjemsendelser.
Som mere eller mindre faste læsere af denne klumme vil vide, har jeg for længst skitseret, hvordan man på Grundlovens og retsstatens grund kan løse det ellers uløselige problem, som er, at oprindelige danskere som andel og antal af befolkningen i Danmark bliver mindre og færre. Mine politiske modstandere kan ikke lide, at jeg skriver det, men det er almindeligt accepteret, at man kan skrive det uden at have talt sig helt ud af den offentlige debat.
Det var en længere fortale. Nu kommer det vilde, som man også kan læse i overskriften: Selv i Sverige, den politiske korrektheds moderland, er katten nu ude af sækken. Lederskribent ved en af Sveriges største morgenaviser (på linje med JP, Berlingske og Politiken), Svenska Dagbladet, slår nu til lyd for hjemsendelser af utilpassede ikkevestlige.
Ivar Arpi hedder han, og han skrev således på twitter den 30. august:
”I stedet for en fastsat grænse for fortsat årlig indvandring burde Sverige måske sætte et mål for årlig tilbagevandring”.
Hvabeva? Skrev en svensker, der skriver ledende artikler i en stor svensk avis, det? Jeps, det gjorde han, og det viser, at jeg har haft ret i de sidste tre-fire år, når jeg har talt for hjemsendelser, et andet ord for tilbagevandring.
Jeg vil formulere det sådan, at hjemsendelser er det nye sort, det nye hippe, det, som politikerne i de kommende år vil blive nødt til at forholde sig til, hvad enten de vil eller ej. Og eftersom langt de fleste af dem er i politik for karrierens skyld, vil de så nemt som ingenting kunne vende på en tallerken for derpå at udbryde, at det har de da altid ment.
Tro mig: De vesteuropæiske lande vil standse og vende en ellers katastrofal udvikling. Nu er de også begyndt at tale om det i Sverige.