Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Mette Bock og Akkaris ytringsfrihed

Mette Bock citeres i 180Grader for på Facebook at have skrevet: »Jeg synes ærlig talt, at Akkaris medietid må være mere end opbrugt nu.« Vi taler her om en af de allervigtigste bøger i flere år. JP gav den seks stjerner. Politiken fire ligesom Claes Kastholm i Berlingske, der kalder bogen »oplysende, afslørende og meget spændende«. Gad vidst om ikke de fire stjerner er en slags fradrag for landsskadelig virksomhed?

Men hvorfor synes Mette Bock, at redaktionerne skal beskære hans ytringsfrihed? Når jeg overvejer, om jeg fortsat skal stemme på hendes parti, vejer jeg reduktion af velfærdsstaten til en levedygtig størrelse op mod risikoen ved folkevandringen fra Mellemøsten. Her tipper LA’s bistand til slækkelsen af udlændingepolitikken mig over til DF.

Har Mette Bock mon overvejet, hvorfor LA ikke ligger lidt højere i meningsmålingerne? Har hun ikke lagt mærke til, at folk ikke længere har kvababbelse ved at fortælle, at de stemmer på DF. Akkari og Hassan bekræfter if. Kastholm, hvad man »aldrig har måttet sige i pænere selskab. Lars Hedegaard og Pia Kjærsgaard har haft ret, og dagbladet Politiken har haft uret.«

PS: jeg bruger stjerner som mål for læseværdighed, ikke som forfattervurderinger.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.