Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Hurra for Venstres kolde fødder

Britta Schall Holberg, du udtrykker i JP 20/3 din store længsel efter Uffe Ellemann-Jensens EU-sokker. Åbenbart vil du bruge dem til at varme Venstres fødder, som nu er blevet kolde i forhold til EU og dens højtbesungne frie bevægelighed af arbejdskraft.

Jeg har det lige omvendt, jeg er henrykt over, at V omsider er begyndt at lytte til den danske befolkning. Bedre sent end aldrig. Min begejstring for dette frie udbud af arbejdskraft kan ligge på et meget lille sted, og denne manglende entusiasme deler jeg med andre danske bygningshåndværkere, som er udkonkurreret i deres eget land.

Anders Foghs medrivende skønsang ved østudvidelsen, ”Et nyt Europa er født”, har også svært ved at vinde klangbund hos min nabo, som er en nu afskediget lastbilchauffør. Min ven, som er afskediget på slagteriet, har heller ikke meget tilovers for Fogh-periodens feststemte garantier for danske lønninger.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.