Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Tænk på beskæftigelsen i Udkantsdanmark

Hvorfor harmoniserer Folketinget ikke loven om køb og salg af ejendom med EU? Simpelthen på grund af ren og skær egoisme. Alle danskere har på et eller andet tidspunkt den lille drøm om at få et sommerhus ved Vestkysten, også dem, der bestemmer på Christiansborg, og hvis vi lukker markedet op, stiger priserne, og så får ”jeg” måske ikke råd. Hvis det ikke er egoisme, så ved jeg ikke, hvad man kalder det.

Vi vil jo gerne have, at tyske turister kommer og lejer vores sommerhuse, når vi ikke selv bruger dem, så hvad venter vi egentlig på? Det er jo stadigvæk os, der bestemmer, hvor, hvor meget og hvordan der må bygges. Jeg er samtidig sikker på, at mange udlændinge også gerne vil leje deres sommerhus ud til os, når de ikke selv bruger det. Hvis vi nu harmoniserede vores lovgivning med EU på området, ser jeg for mig en forbedring af mange sommerhuse/huse/lejligheder, så de bliver mere værd, men jeg ser også en kraftig forbedring af beskæftigelsen i Udkantsdanmark.

Jeg ser et liv genopstå i små flækker, for der skal service til. Jeg ser også købere, der stiller krav til service og er villige til at betale for det.

Vi ville uden tvivl opnå en bedre trafik for både veje, tog, bredbånd og telefoni, hvor Christiansborg har udsultet Udkantsdanmark i mange år.

Mange tusinde danskere har sommerhus eller lejlighed eller endda hus i udlandet, så hvorfor skulle det være så forfærdeligt at gøre det samme som resten af EU? Vågn nu op. At det også giver et skub i vores økonomi, kan vi vel ikke brokke os over.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen