Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Ikke mere EU

Jeg har i mere end 40 år stemt på EU-venlige partier, og ved alle EU-afstemninger har jeg stemt for ”mere EU”, men nu er det slut. Jeg har besluttet, at jeg til europaparlamentsvalget i maj og sikkert også ved fremtidige folketingsvalg vil stemme på et parti, der er modstander af EU.

Min begrundelse er, at EU på mange områder har udviklet sig til et EU, som jeg ikke ønsker, at Danmark skal være en del af. Jeg føler mig utryg ved rigtig mange af de love og bestemmelser, der kommer fra EU, og som gang på gang viser, at vi som nation ikke er ”herre i eget hus”. Senest i sagerne om børnecheck og sociale ydelser.

Jeg har erkendt, at mange af de bekymringer, advarsler og argumenter, som EU-modstanderne er fremkommet med gennem mange år, desværre har vist sig at være rigtige, og at det billede af EU, som tilhængerne af EU har forsøgt at give befolkningen, ikke har været ærligt – på flere områder direkte forkert.

DF er det mest troværdige parti

Troværdighed betyder for mig rigtig meget i politik. Hvis jeg skal nævne det parti i Danmark, som jeg p.t. anser for mest troværdigt, må det blive DF. Partiet har desværre fået uhyggelig ret i mange af de forudsigelser, det er fremkommet med gennem mange år. Det gælder især med hensyn til indvandring og med hensyn til EU.

Når DF er fremkommet med sine betænkeligheder, er det som regel blevet hånet og nedgjort af andre partier, men som nævnt har udviklingen ofte vist, at partiet havde ret.

Stol ikke på De Radikale

Hvis jeg skal nævne det parti, som jeg opfatter som mest utroværdigt, må det være Det Radikale Venstre, som jeg tidligere har været medlem af. Partiet har en opfattelse af, at det har patent på sandheden, og hvis andre partier eller personer mener, at der er problemer i forbindelse med f.eks. indvandringen og EU, er det, fordi de ikke har den moral, den klogskab og den indsigt, som De Radikale har.

Hvis man ønsker flere indvandrere og mere EU, skal man bare stemme på De Radikale. Netop nu bruger partiet de samme argumenter i forbindelse med EU og de sociale ydelser, som partiet brugte i 1990’erne vedr. indvandringen. »Det er kun ganske få, det drejer sig om, og det er småpenge, det koster«, lød det dengang.

Når det så viser sig, at det ikke er sandt, siger partiet som Margrethe Vestager: »Jamen, sådan er det jo.« Stol ikke på dem.

Jeg føler i nogen grad, at vi danskere er blevet lokket i en fælde af EU-venlige politikere. Nu sidder vi i et tog, som bare suser af sted. Det er nok umuligt at stoppe, men ved at stemme på de rigtige politikere kan der måske blive trukket i nødbremsen, når toget kører alt for stærkt.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.